Jdu do akce aneb příprava výměny baterie a dřezu u mne doma

12/13/2017

S Jitkou jsme se sešly tentokrát u nás doma v kuchyni. Nastěhovala jsem se totiž to zbrusu nového bytu, který byl sice levný a pěkný, ale proč byl levný, to bylo jasné už na první pohled. Kuchyňský dřez a baterie nad tím vykazovaly víceméně havarijní stav. Rozhodla jsem se, že si koupím nový dřez i baterii a celou výměnu provedu sama - tedy s Jitčinou velkou pomocí.

Spoléhám na Jitčiny zkušenosti

Přece jenom, i když se ze své kuchařské praxe a mytí nekonečných stohů talířů a hrnců trochu vyznám v tom, jak ergonomicky uspořádat mycí koutek v kuchyni, přesto tohle je pro mne premiéra. Ještě nikdy jsem si sama neměnila ani baterii, natož samotný dřez. Jak vypadá dřez, to se dočtete zde. Jitka s tím má zkušenosti, takže hodně spoléhám na ni. Nechce se mi totiž přiznat porážku v půlce boje a volat zkroušeně profesionálního instalatéra v polovině práce, aby za nás všechno dodělal. Ovšem ještě, než se pustíme do práce, musíme pořádně obhlédnout stávající situaci a vybrat správnou baterii i dřez. Správná volba je velice důležitá.

Vychytávku chci za každou cenu

Začínáme baterií. Po diskusi si vytipujeme tři nástěnné granitové. Z nich budeme vybírat. Nedokážu si odepřít výsuvnou sprchu a Jitka se mnou souhlasí, i když tahle baterie je pochopitelně drahá. "Když už baterii vyměňuješ, tak ať je pořádná, dlouho vydrží a splní všechna tvoje očekávání," potřásá hlavou. "Je hloupost dělat kompromis, který by se ti mohl vymstít. Ať je to raději udělané pořádně. Je lepší vydat raději nějakou tu korunu navíc než si pak nadávat, že sis vybrala špatně," souhlasí s mojí volbou. Mám radost. Přichází ale ještě jedno dilema, které je samozřejmě také třeba vyřešit.

Tentokrát si vůbec nevím rady

"Myslíš, že by měla být baterie termostatická?" obracím se na Jitku a tentokrát si vážně nejsem jistá už vůbec ničím. Nevím. Honí se mi v hlavě myšlenky. Je mi jasné, že nastavením teploty ušetřím strašnou spoustu peněz. Nastavím si teplotu a průtok vody a budu mít jistotu, že vždy budu mít stejnou teplotu, kdykoli zvednu páčku. Využiju to ale tady? Budu tu totiž často střídat studenou a teplou. Zatímco nádobí budu mýt v teplé vodě, třeba zeleninu, ovoce a další věci ve studené. Je tedy rozumné se instalovat pákovou termostatickou baterii? "Kdyby to bylo do koupelny ke sprše nebo k vaně, jednoznačně ti řeknu, že ano. Tady je to ale jinak," říká Jitka.

Raději sáhnu po klasice

"Termostat ti ohlídá vodu s přesností na 1 °C. To se ti právě dokonale hodí v koupelně, kde chceš mít stabilní teplotu na koupel a sprchování. Tady, kde teploty střídáš, to ale moc nevyužiješ," objasňuje mi situaci. Nakonec se shodujeme na tom, že termostatickou baterii necháme v tomto případě být a zvolíme raději klasickou. A teď už se přesouváme k rozhodování o dřezu. "Sáhni jednoznačně po granitovém," radí mi Jitka. "Vydrží opravdu dlouho a prakticky se nepoškrábe. Divila by ses jak kuchyňský dřez někdy trpí, jak ho lidé dokážou poškrábat," doplňuje. Dřez by měl ladit i s kuchyní, jak se dozvíte v tomto článku.

Vybírám si to nejlepší

Můj stávající dřez má tvar dřezu s odkapem. Tedy nalevo je dřezová vanička a ta je spojená s odkapávací plochou. Umyjete ve vaničce nádobí a napravo ho odložíte. "Jsi s tím spokojená? Vyhovuje ti to takhle?" ptá se mne Jitka. Přikyvuji, že ano. Takže společně hledáme řešení ve stejné podobě, jenom nové a v granitovém provedení. Prověřujeme rozměry, abychom našly ty správné. Brzy máme jasno, co do mé kuchyně bude dokonale pasovat. Je vybráno a zítra se pustíme do montáže. Už se na to my holky dobrodružky hrozně moc těšíme. 

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started