Proč jsem si oblíbila Franke dřezy?

12/13/2017

Když jsme s Jitkou hledali, jaký dřez vyměnit do mé kuchyně v bytě, který jsem si pronajala, nejvíc mne upoutaly franke dřezy. Tentokrát se konečně pořádně dostáváme k otázce, jak vybrat kvalitní dřez do kuchyně. Já jsem se totiž ve spoustě kuchyní setkala s tím, že dřezy prostě nevyhovovaly požadavkům, takže mne tahle otázka dost trápí.

Z výběru mi jde hlava kolem

Když jsem viděla, jaké typy dřezů se vlastně vyskytují, přiznám se, že mi z toho šla hlava kolem. Který z nich já jenom zvolím? Všechny vypadaly skvěle. Jednoduchý dřez hranatý a kulatý, jednoduchý dřez z odkapem. Dvojdřez, dvojdřez s odkapem, dřez s vaničkou a odkapem, ale třeba také rohový dřez. Jsem v koncích, a tak nakonec sahám po stejném řešení, jaké dosud mám v kuchyni - jednodřez s odkapem. Osvědčil se mi i v minulosti, tak proč po něm nesáhnout i teď. Výběr jako správný mi schvaluje i moje guru v této oblasti - známá Jitka. Ono totiž vybrat baterie není tak snadné, jak se zdá. Čím se přitom řídit, prozradí tento článek. Dneska se ale soustředíme na dřezy. 

Váhám nad hloubkou

Nejsem si ale vůbec jistá hloubkou. "Co si o tom myslíš ty?" obracím se s naději v hlase na Jitku. "Ber hlubší, uděláš jednoznačně lépe. I když bude o něco hlubší, než je třeba, nic tím nezkazíš. Můžeš tam postavit i velký hrnec a vejde se a nebude překážet. Snadno ho pak umyješ." Dávám jí za pravdu, jako ostatně už mnohokrát předtím. Dozvídám se taky, že standardní dřezy mají hloubku většinou 190 mm, některé ale i 200 mm nebo dokonce více. S mělkými dřezy o hloubce 160 cm ale moc velké štěstí neuděláte. Prostě centimetry vám budou chybět, nedá se nic dělat. Prostě a jednoduše zkušenosti mnoha žen říkají, že kdo si pořídí hluboký komfortní dřez, většinou už mělčí vždycky odmítne. Právě hloubka je při výběru zásadní veličinou, což uvidíte zde.

Děkuji, tohle raději už ne

Jaký materiál? Nerez nebo chrom je fajn. "Myslím, že nerez u nás pořád jasně vede. Ve většině domácností se potkáš s nerezovým dřezem," míní Jitka. Dávám jí za pravdu, mám přesně stejnou zkušenost. Je to sice prima materiál, ale z mých minulých zkušeností vím, že se bohužel dá docela snadno poškodit. Stačí, když vám do něj něco těžšího spadne a rýha je na světě. Navíc ho je potřeba pořád čistit, je na něm prostě vidět úplně každá kapka a nedej bože, když je tvrdší voda, odstranění je velký problém. Takže děkuji, tohle už příště raději ne.

Pořádně si všechno osahám

Já chci něco opravdu špičkového, co bude mít dlouhou životnost. A tak volba padá na granitový dřez. Je vyrobený z křemenných písků, barviva a pojiva. S Jitkou si ho jdu prohlédnout a pořádně osahat. Nechci nic ponechat náhodě a ujišťuju se, že povrch je opravdu hedvábně jemný a celý dřez je pevný. "Jen si to pořádně zkontroluj, neváhej, aby ses nenapálila," povzbuzuje mne Jitka. "Povím ti pak proč," dodává tajemně.

Poslouchám historku o podvodnících

"Podvody se opravdu dějí všude, a tak je skoro nezbytné, aby ses přesvědčila, že jde o kvalitní materiál," vysvětluje mi Jitka. "Jedna známá se takhle pořádně chytila do pasti. Narazila na údajně granitový dřez. Vypadal pěkně a byl nezvykle levný. Zajásala a koupila ho. Jenže už po pár mytích se najednou začal granit olupovat. Co ti budu povídat, zjistilo se, že jde ve skutečnosti o plastový dřez, co má jenom granitovou povrchovou úpravu," končí svůj příběh. Podvodníci zkrátka mají spoustu receptů, jak zbohatnout na naivních zákaznících. A tak si dřez skutečně pečlivě přejíždím prsty. Nakonec sáhnu po pořádně hlubokém granitovém dřezu - s 200 mm hloubky. Mám velkou radost a pochvaluji si ho, kudy chodím. 

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started